Kivételes fehérjeforrás a törökmogyoró

törökmogyoró
törökmogyoró

A mogyorófélék nagyszerű fehérjeforrásként használhatóak fel. Ezek mellett rendkívül gazdag E-vitaminban, vasban és foszforban. Nem is gondolnánk, de babavárási időszakban kifejezetten ajánlott a fogyasztásuk, hiszen magzatvédő funkciókkal rendelkeznek. A törökmogyoró zsírsavösszetétele kivételes, hiszen sok benne az olaj, ám ennek ellenére mégsem tesz kárt a szív- és érrendszer működésében, nem emeli meg a koleszterinszintet sem. Frissíti az idegrendszer működését. Mint ahogy a nevéből is ered, Törökországból származik.

Leginkább igényes édességekben, süteményekben fordul elő, de akár szószokat, leveseket is be lehet sűríteni a törökmogyoróból készült péppel. Érdemes reszeléket készíteni belőle, majd panírozásnál felhasználni, hiszen a vele elkészített hús és sajt sokkal ízletesebb lesz. Sőt, a törökmogyoró segítségével hagyományos mogyoróvaj is előállítható. Fontos megjegyezni, hogy az ilyen típusú mogyoró magas olajtartalmának köszönhetően, könnyedén avasodik, így fontos odafigyelni a tárolására.